Alla inlägg under augusti 2012

Av Josefine Björk - 16 augusti 2012 15:14

Nu har jag tagit helg!! En dag och några timmar för tidigt... Imorgonbitti ska vi med båten till Oskarshamn för att åka till Kalmar/Öland. Ska bli skönt att komma iväg! Pappa, Carina, Jenna & Ebba ska också med. O jag ser fram emot hotellfrukosten. O allt annat..

Sen blir det att åka hem och fira färdigt helgen, jobba två dagar sen åka iväg igen. På onsdag ska vi till Huddinge för att gå på ett informationsmöte angående Jennas stamcellstransplantation.... Jag förvarnade chefen att jag blir borta på onsdag och han undrade vad jag skulle göra på sjukhuset och det är fan ingen lätt mening att säga, inga ord som ligger bra i munnen, att "min syster har cancer"

det är nästan så att jag vill skratta när jag säger det -för det är väl inte sant? Jag måste säga att jag är värdelös på att ha en syster som är sjuk. Jag vet inte hur man gör. Vad man gör...

Det är lite kaos i huvudet. Rätt mycket. Som att alla ben i kroppen är brutna men skinnet håller kroppen hel. 


Det ser ut som att jag bor kvar i Huddinge vid Jenna från onsdag tills det blir hemfärd. O det är ju bra. Ingen behöver vara ensam! O än en gång är det skönt att komma iväg (för att nämna två positiva saker med detta helvetesjävlaskit)


En annan sak som kan ses som positiv med detta, men som egentligen är tragisk, är ju att jag verkligen vet vart jag har mina vänner. Ni som lyser med er frånvaro kan fortsätta med det! 

Jag är ingen människa som förväntar mig mycket, men från Er hade jag fan väntat mig mer än ingenting....

Ovido - Quiz & Flashcards