Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Rubrik saknas

Av Josefine Björk - 14 februari 2013 19:51

Jag hörde Florence and the machine imorse, så jag kom o tänka på att det finns en fin människa (nämner inga namn av nån anledning..) som har intatuerat på kroppen "It's hard to dance with the devil on your back so shake him off" (Tror jag.?)
Det är så sant!
Djävulen kan vara så många och så mycket. Det kan vara en elak människa. Det kan vara en idiotisk jävla sjukdom. Det kan vara spritmissbruk. Det kan vara svartsjuka. Det kan vara så mycket som gör livet mycket svårare. Men när man väl skakat av sig sin djävul så kommer allt kännas så mycket lättare och man kommer ha blivit så mycket starkare på vägen.
Jag har själv funderat på att tatuera in "You were only given this life because you were strong enough to live it" men samtidigt tror jag inte på det. Inte ett dugg. Dem orden kan dra åt skogen. För du får inte det du klarar av - du klarar av det du får, för du har inget jävla val!!
Så det blir ingen mer tatuering för mig. 
 
Jag hoppas och önskar att alla fått den alla hjärtans dag ni ville! Min dag har varit perfekt på många vis, men nu är den slut. Och jag med. 
 
/Trött och i sängen innan åtta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Björk - 17 oktober 2013 19:01

  Igår fick jag både lyssna och se på Henrik Fexeus.  Vardagslyx. Verkligen.  Han är lika intressant i verkligheten som i tv-rutan, böckerna och i dataskärmen.     Jag pratade med honom (!)  Jag sa iallafall vad jag hette och hur ...

Av Josefine Björk - 12 oktober 2013 18:09

  Mysfika i Lärbro idag                             Megastort äpple     Megasmå...     En timmes skön höstpromenad i benen (och en påse gifflar i magen)   Och en sväng...

Av Josefine Björk - 6 oktober 2013 17:21

Jag har fyllt år igen. Jag har känt mig som tjugotre hela året men det är först nu jag verkligen är det.  Det har varit kalas i dagarna tre. Mycket kaka på kaka. Jag känner mig väldigt bortskämd som har fått så många presenter (bilderna nedan ...

Av Josefine Björk - 26 september 2013 11:37

Jag minns sist jag var så här förkyld. Idag är det 472 dagar sen.  Vi hade en annan säng än vi har idag, och vi hade ingen fåtölj i vardagsrummet, som vi har idag. Så vi flyttade ut sängen i vardagsrummet. För det fick plats.  Jag ville inte ligg...

Av Josefine Björk - 17 augusti 2013 19:55

      FÖRE   EFTER Kissemissen måste ha det fint nu när hösten närmar sig.      Dagens loppisfynd. Passar fint i sovrummet tills vidare.         Senaste pärltavlan. Det kliar i fingrarna nu, jag vill göra mer!      ...

Ovido - Quiz & Flashcards