Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Rubrik saknas

Av Josefine Björk - 14 juni 2012 13:06

Jag vill nog, igen, tacka alla människor som visar att ni finns. 
I vardagen vet jag hur lätt det är att ta folk för givet (och ja, det Är det värsta jag vet) men i ett sånt här annorlunda och förhoppingsvis sällsynt läge så kan det var om möjligt ännu lättare att ta människor för givet och glömma bort att visa hur mycket man uppskattar dem.
Därför vill jag igen säga tack, igen, till er som bryr er. Ni som inte bara bryr er för er egen skull. Ni som gör det, på riktigt.

Resten är bara tragiskt, fast mänskligt och lite omoget.


Jag har varit ganska dålig på att svara på sms och mail, och det ber jag om ursäkt för. Fast jag vet att ni förstår. Ni äkta människor. Ibland är det skönt att skriva ett svar, och ibland inte. Det är inte personligt, utan det handlar bara om tillfället. Eller så finns det helt enkelt inget att svara. Det är som det är.


Och vad är det?

Det är orättvist. Det är overkligt, oroligt hela tiden, det är dålig sömn om natten och det är mardrömmmar.


Men tack, tack för det mesta. Tack alla som finns nära, alla som finns långt bort. Och till sist; tack alla som inte finns nära och inte finns långt bort, tack för att ni visar hur ni egentligen är! 

 
 
bortavidmolnen

bortavidmolnen

15 juni 2012 20:22

Jag vet hur ont det gör. Skickar en styrkekram!

http://bortavidmolnen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Björk - 17 oktober 2013 19:01

  Igår fick jag både lyssna och se på Henrik Fexeus.  Vardagslyx. Verkligen.  Han är lika intressant i verkligheten som i tv-rutan, böckerna och i dataskärmen.     Jag pratade med honom (!)  Jag sa iallafall vad jag hette och hur ...

Av Josefine Björk - 12 oktober 2013 18:09

  Mysfika i Lärbro idag                             Megastort äpple     Megasmå...     En timmes skön höstpromenad i benen (och en påse gifflar i magen)   Och en sväng...

Av Josefine Björk - 6 oktober 2013 17:21

Jag har fyllt år igen. Jag har känt mig som tjugotre hela året men det är först nu jag verkligen är det.  Det har varit kalas i dagarna tre. Mycket kaka på kaka. Jag känner mig väldigt bortskämd som har fått så många presenter (bilderna nedan ...

Av Josefine Björk - 26 september 2013 11:37

Jag minns sist jag var så här förkyld. Idag är det 472 dagar sen.  Vi hade en annan säng än vi har idag, och vi hade ingen fåtölj i vardagsrummet, som vi har idag. Så vi flyttade ut sängen i vardagsrummet. För det fick plats.  Jag ville inte ligg...

Av Josefine Björk - 17 augusti 2013 19:55

      FÖRE   EFTER Kissemissen måste ha det fint nu när hösten närmar sig.      Dagens loppisfynd. Passar fint i sovrummet tills vidare.         Senaste pärltavlan. Det kliar i fingrarna nu, jag vill göra mer!      ...

Ovido - Quiz & Flashcards