Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Allt annat men inga kanelbullar

Av Josefine Björk - 4 oktober 2011 21:17

Jag har lyckats fylla år 21 gånger och ingen har varit den andra lik. Jag minns när jag fyllde 14 och fick mobilen jag så gärna ville ha. Och när jag fyllde 17 och hade kompiskalas (som Ebba så fint kallar det) i Tingstäde, jag fick en brun bh! När jag fyllde 18 bodde jag i Brissund och bjöd dit släkten. 19årsdagen firades i en husbil utanför Gekås. För ett år sen vaknade jag på Östermalm av att två vuxna och två barn kom in och sjöng med tårta, ljus och paket. Idag blev det sång på jobbet. Hela fina avdelningen kom och sjöng och gav mig paket. 
Ibland har man det alldeles för bra.

Jag känner mig lite bortskämd som fick det jag ville ha idag. Men jag är väldigt glad & tacksam över det. 
Det har varit en fin dag. Helt och hållet utan kanelbullar, men massa annat gott..


Min faster ringde idag och planterade massa avundsjuka i mig. Hon skall åka till Paris i november och se Puggy! Say no more. Jag vill dit!


På fredag skall vi på ost och vinprovning med jobbet, och jag skall nog våga mig ut på munken efteråt. Nån som hakar? 

 
 
Ingen bild

Yvette

4 oktober 2011 21:51

Gå ut på lördag istället!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Björk - 17 oktober 2013 19:01

  Igår fick jag både lyssna och se på Henrik Fexeus.  Vardagslyx. Verkligen.  Han är lika intressant i verkligheten som i tv-rutan, böckerna och i dataskärmen.     Jag pratade med honom (!)  Jag sa iallafall vad jag hette och hur ...

Av Josefine Björk - 12 oktober 2013 18:09

  Mysfika i Lärbro idag                             Megastort äpple     Megasmå...     En timmes skön höstpromenad i benen (och en påse gifflar i magen)   Och en sväng...

Av Josefine Björk - 6 oktober 2013 17:21

Jag har fyllt år igen. Jag har känt mig som tjugotre hela året men det är först nu jag verkligen är det.  Det har varit kalas i dagarna tre. Mycket kaka på kaka. Jag känner mig väldigt bortskämd som har fått så många presenter (bilderna nedan ...

Av Josefine Björk - 26 september 2013 11:37

Jag minns sist jag var så här förkyld. Idag är det 472 dagar sen.  Vi hade en annan säng än vi har idag, och vi hade ingen fåtölj i vardagsrummet, som vi har idag. Så vi flyttade ut sängen i vardagsrummet. För det fick plats.  Jag ville inte ligg...

Av Josefine Björk - 17 augusti 2013 19:55

      FÖRE   EFTER Kissemissen måste ha det fint nu när hösten närmar sig.      Dagens loppisfynd. Passar fint i sovrummet tills vidare.         Senaste pärltavlan. Det kliar i fingrarna nu, jag vill göra mer!      ...

Ovido - Quiz & Flashcards