Alla inlägg den 12 december 2010

Av Josefine Björk - 12 december 2010 21:55

- Jag har fruktavsvärt svårt för att läsa böcker, jag ser mycket hellre filmerna! Men några gånger om året hittar jag en bok som tilltalar mig direkt. En bok där det räcker att man bara ser framsidan (kanske baksidan) sen känner jag; Ja, den här kommer jag gilla.

Innan resan köpte jag boken Dyngkåt och hur helig som helst. Jag ville inte läsa den för jag tyckte att titeln kändes osmaklig, men min nyfikenhet vann. Jag ville ändå lära känna den där dyngkåta heliga Mia Skäringer. Nu är hon min idol.

Den kan vara den bästa boken jag läst. Humor, verklighet, igenkänning, allvar, realism..... Alla borde läsa den!

Jag skulle vilja citera hela boken!

Punkt

 

Nu är jag tillbaka i Stockholm för sista gången. (Jag hoppas jag kommer till Stockholm fler gånger men inte pga det här jobbet).

Nu har jag tio dagar kvar här. Hoppas det går fort och bra.

Sen blir det plugg från och med 10 januari.

 

Nu känner jag för att citera något helt annat, håll i er:

"Astronomerna är förvirrade. Solens aktivitet utvecklas för närvarande inte alls som förväntat. Vissa forskare tror att det i solens inre pågår okända processer, som kan få stor betydelse för klimatet på jorden."

 

Alltså: LEV IDAG

Jag väntar med spänning på nästa nummer av IV!

 

Jag har världens underbaraste pojkvän. Min Mats. Jag älskar dig.

Ovido - Quiz & Flashcards